Så hjälper vi Enrad rädda miljön

  • Google Ads
  • LinkedIn Ads
  • Strategi

Om projektet

Enrad är en av Sveriges ledande utvecklare av miljövänliga kyl- och värmeanläggningar som drivs av naturliga köldmedier. Republikens fungerar som en tillväxtpartner för Enrad genom att marknadsföra och sälja företagets produkter online. Enrad är noterat på Spotlight Stockmarket.

Leads online

+300 %

Andreas Bäckäng, Enrad

Jag är väldigt nöjd med den hjälp vi på Enrad får från Republiken.
De hjälper oss strategiskt men också operativt med digitala marknadsföring som bygger vår försäljning online. Att de dessutom är flexibla och engagerade är väldigt viktigt för ett uppstartsbolag som oss.

Andreas Bäckäng
VD, Enrad

Resultatet

Samarbetet inleddes med att definiera hur och i vilka kanaler Enrad kunde sälja sina produkter. Eftersom företaget saknade ett sätt att sälja sina produkter online så var det här den första utmaningen för Republiken att ta tag i.

LinkedIn visade sig vara en av de viktigaste kanalerna att bygga Enrads digitala närvaro. Här fanns möjligheten att bearbeta företagets viktigaste målgrupper. Men hur?

Enrad upplevde ett stort behov av att utbilda sin bransch i den teknik som företaget använder. Genom att utbilda branschen kunde man ta en marknadsledande position och skapa förståelse kring fördelarna med miljövänliga lösningar. Tekniken kring naturliga köldmedier är högaktuell och något många konsulter och branschaktörer vill lära sig om, men få lär ut tekniken.

Tillsammans med Enrad tog Republiken fram ett utbildningserbjudande. Genom att marknadsföra video-utbildningarna online fick Enrad möjlighet att utbilda branschen till det bättre, och samtidigt marknadsföra sina produkter till relevanta målgrupper.

Under Coronapandemin begränsades Enrads möjligheter att göra fysiska kundbesök och utbildningarna blev en av företagets viktigaste kanaler mot marknaden.

Republiken arbetar nu framgångsrikt med att driva in leads och marknadsföra Enrads utbildningar genom Google Ads och LinkedIn. Enrads säljare får kontinuerligt in nya förfrågningar och kan utbilda branschkollegor om varför naturliga köldmedier är framtiden.

Under 2020 har Enrads leads online ökat med 300 %.

Redo att växa?

Våra kunder får:

  • Ökad försäljning online
  • Nya sätt att sälja
  • Ökad varumärkeskännedom