Case study

Safariresor

Varumärke och webbdesign

Bakgrund

Ny webb och nytt varumärkesuttryck

Safariresor är branschutmanaren som hjälper dig hitta din perfekta safariresa och skapa minnen för livet.

Safariresor var fast med en webb byggd på en gammal plattform. Det var svårt att göra uppdateringar och annonsaffären blev lidande av en hemsida som inte konverterade. CPA och annonseringskostnader ökade.

Lösning

Fullt fokus på kunderna

För att se till att vi satsade på rätt saker började vi med att gå på djupet med kundresan. Vi gjorde undersökningar både med kunder och med dem som gått en annan leverantör, eller valt att inte resa alls.

Den nya siten designas helt utifrån besökarnas behov. Bland annat såg vi att…

…målgruppen lägger mycket tid på research

På den nya sidan kan den intresserade lära sig allt om populära resmål och vad man bör tänka på under resan.

…besökarna vill hitta svar snabbt

Vi byggde in frågor och svar direkt i designen för att göra det så lätt som möjligt för besökarna att hitta det de söker.

…de som reser är ute efter att skapa minnen

Safariresor fick ett helt nytt varumärkesuttryck som sticker ut bland konkurrenterna och positionerar dem som leverantören av oförglömliga resor.

Resultat

Halverad CPA och 70% fler konverteringar

Med den nya webben ökade konverteringsgraden från 0,87% till 1,48%, medan CPA:n (beroende på säsong) minskade med 30-50% – trots ökad försäljning.

Blob image
Design och konverteringsökning har överträffat våra förväntningar. Vi är väldigt nöjda, både med resultatet och med arbetssätt och samarbete.
Josef Khaled
VD, Safariresor

Vi tar din webbplats till nästa nivå.

Republiken passar startups och scaleups som vill skapa ett starkt och långsiktigt varumärke. Hör av dig så bygger vi tillsammans en konverterande site som dina kunder verkligen vill ha.