Case study
Meela
Digital marknadsföring
Låg kännedom i en bransch där förtroende är allt
Meela är psykologplattformen som ser till att patienter får bättre och snabbare hjälp genom att matcha ihop dem med rätt psykolog. Som en startup med låg varumärkeskännedom var den största utmaningen att på kort tid få in en hög volym av nya kunder.
Analys & digital strategi med fokus på snabb tillväxt
En marknadsanalys av målgrupp, konkurrenter och potentiella kanaler gav oss det vi behövde för att mejsla fram en vass digital strategi med fokus på snabb tillväxt i Sverige. För att kunna genomföra både varumärkesbyggande och konverteringsdrivande kampanjer på ett effektivt sätt, föll kanalvalet på Google Ads, YouTube och Display.
Tjänster: Digital strategi, Google Ads, YouTube, Display, CRO
17 gånger fler nya kunder på 6 månader
Trots att vi startade med en försiktig annonsbudget lyckades vi sjuttondubbla antalet konverteringar på bara 6 månader. Detta samtidigt som kostnaden för varje lead sänktes med 14%.
16 månader in har vi 56 gånger fler konverteringar för matchningsprocessen, och en CAC som är 17% lägre än innan vi startade projektet.
Republiken är proaktiva och alltid ett steg före. De jobbar i högt tempo och har ett genuint intresse för vår framgång. De visar en typ av engagemang som är ovärderligt för ett startup i vårt skede.TIFFANY BOSWELL
GRUNDARE, MEELA