Case study

Meela

Digital marknadsföring

UTMANINGEN

Låg kännedom i en bransch där förtroende är allt

Meela är psykologplattformen som ser till att patienter får bättre och snabbare hjälp genom att matcha ihop dem med rätt psykolog. Som en startup med låg varumärkeskännedom var den största utmaningen att på kort tid få in en hög volym av nya kunder.

LÖSNINGEN

Analys & digital strategi med fokus på snabb tillväxt

En marknadsanalys av målgrupp, konkurrenter och potentiella kanaler gav oss det vi behövde för att mejsla fram en vass digital strategi med fokus på snabb tillväxt i Sverige. För att kunna genomföra både varumärkesbyggande och konverteringsdrivande kampanjer på ett effektivt sätt, föll kanalvalet på Google Ads, YouTube och Display.

Tjänster: Digital strategi, Google Ads, YouTube, Display, CRO

Resultatet

17 gånger fler nya kunder på 6 månader

Trots att vi startade med en försiktig annonsbudget lyckades vi sjuttondubbla antalet konverteringar på bara 6 månader. Detta samtidigt som kostnaden för varje lead sänktes med 14%.

16 månader in har vi 56 gånger fler konverteringar för matchningsprocessen, och en CAC som är 17% lägre än innan vi startade projektet.

Blob image
Republiken är proaktiva och alltid ett steg före. De jobbar i högt tempo och har ett genuint intresse för vår framgång. De visar en typ av engagemang som är ovärderligt för ett startup i vårt skede.
TIFFANY BOSWELL
GRUNDARE, MEELA