Case study

Enviro

Design och webbutveckling

Bakgrund

Enviro återvinner utslitna däck genom en patenterad metod där man utvinner råmaterialen kimrök, stål, olja och gas från däcken. Råmaterialen återanvänds sedan av ex. franska Michelin som har i snitt 40% återvunnet material i sina nya däck där en stor del av det är återvunnen kimrök från Enviro.

Bolaget gjorde ett stort varumärkesarbete och behövde vår hjälp att omsätta det till en ny webbplats.

Ett okonventionellt uttryck

När övriga i branschen visar högar med däck eller naturbilder, lyfter Enviro det återvunna materialet på ett annorlunda och abstrakt sätt.

Med hjälp av Bold Scandinavia som tagit fram det nya varumärket och 3d-visualiseringarna, kunde vi lyfta Enviros okonventionella personlighet på siten.

Automatisk inhämtning av information från Cision mot investerare

Enviro är vinnare av internationella Recircle Awards 2022 för bästa däckåtervinnare

Typsnittet och storleken används som ett designelement över hela siten

Blob image
Republiken har sedan första dagen proaktivt bidragit till en professionell modernisering av vår webb baserat på vår nya plattform och profil. Deras arbetssätt och snabba förståelse för våra behov, i kombination med kreativ förmåga, har resulterat i en webb som befäster vår marknadsledande position.
Thomas Sörensson
VD, Enviro

Vi tar din webbplats till nästa nivå.

Republiken passar dig som vill skapa ett starkt och långsiktigt varumärke. Hör av dig så bygger vi tillsammans en site som dina kunder verkligen vill ha.