CASE STUDY

Lagerhaus

Digital marknadsföring

UTMANINGEN

Växa e-handel och över 40 butiker med ökad lönsamhet

Lagerhaus är inredningskedjan med glimten i ögat och hjärtat på rätt ställe. Med över 40 fysiska butiker och en e-handel var utmaningen att växa med lönsamhet. Lagerhaus sökte en partner som ville vara med och bygga deras varumärke och skapa en långsiktighet i deras digitala närvaro.

När de kom till oss ville de ha hjälp med både strategi och konkreta actions inom paid social, SEM och SEO.

LÖSNINGEN

Långsiktig strategi, varumärke & kreativt testande

Projektet började med en analys av hur vi skulle investera resurser för att få maximal effekt. Underlaget visade att Lagerhaus skulle tjäna på att flytta en del av sin budget till mer varumärkesbyggande aktiviteter i andra kanaler.

Lösningen blev att skifta fokus från kortsiktig konvertering och flytta en del av budgeten till kanaler med större fokus på varumärke. Utöver detta gjordes ett arbete för att säkerställa att kunden möts med rätt typ av kommunikation genom hela kundresan, oavsett om köpet sker i e-handel eller fysisk butik.

Vi hjälpte dem med de tekniska lösningarna, att sätta upp mätningar och mål, och att göra löpande analyser av datan för att förstå var de stora möjligheterna finns.

Idag fortsätter vi arbetet genom att bolla och testa idéer tillsammans, för att sedan utveckla dem med mest potential.

Resultatet

Lönsam tillväxt

2021 lyckades Lagerhaus nå lönsamhet trots pandemin. Idag får varumärket ta större plats i marknadsföringen och vi har hjälpt dem nå ut till fler människor än någonsin, till en lägre kostnad än tidigare.

Vi har också öppnat upp för TikTok, Pinterest och YouTube utöver mer traditionella kanaler som Facebook och Google för att nå ut till nya målgrupper och trogna kunder.

Blob image
Jag tycker att det är väldigt skönt att ha med oss en duktig strategisk partner när vi planerar för hur vi ska jobba de kommande åren. Det känns som att vi har hittat en partner i er som är mer som kollegor, där det är väldigt lätt att bolla idéer och komma med nya idéer tillsammans.
Maria Lofjärd
F.D. Marknadschef, Lagerhaus