Så hjälper vi Edvardsson Byggresurs växa

  • Facebook Ads
  • LinkedIn Ads
  • Strategi

Om projektet

Edvardsson Byggresurs erbjuder bemanning av snickare till stora byggprojekt i Göteborgsregionen. Som nystartat bolag var utmaningarna att bli etablerade byggbranschen, få in uppdrag och rekrytera snickare. Edvardsson Byggresurs behövde därför en digital marknadsföringspartner som kunde stötta dem i deras tillväxtresa.

Lukas Bramstedt, Edvardsson Byggresurs

Fantastiskt duktiga! Republiken har hjälpt Edvardsson Byggresurs att lyfta verksamheten till nya nivåer. Ett kompetent team som är lyhörda och engagerade.

Lukas Bramstedt
VD, Edvardsson Byggresurs

Resultatet

Projektet inleddes med en analys där vi kartlade vilka kanaler Edvardsson Byggresurs effektivt kunde nå ut i för att få förfrågningar om nya projekt och rekrytera snickare. Vi valde att fokusera på LinkedIn för att nå ut till beställare av byggprojekt eftersom att målgruppen går att nå effektivt på plattformen. Vi valde sedan att fokusera på Facebook för att rekrytera snickare eftersom data visar att majoriteten av snickare använder Facebook.

I kommunikationen har Republiken lyft fram Edvardssons framgångsrika projekt och den goda organisation som står bakom arbete. Byggbranschen ses ofta som konservativ och traditionell i sin marknadsföring. Det ville Edvardssons Byggresurs ändra på och gav Republiken stort utrymme för kreativitet. Det har resulterat i ett varumärke som sticker ut och engagerar på sociala medier.

I dagsläget sker en stor del av rekryteringen till företaget genom Facebook och Republiken driver kontinuerligt in uppdrag genom LinkedIn.

Avgörande faktorer för framgång i projektet:

  • Edvardsson Byggresurs har vågat satsa i kanaler där andra byggbolag inte har stor exponering.
  • Bild och video av hög kvalitet som sticker ut.
  • A/B-test av budskap för att hitta vad som fungerar för beställare och snickare.
  • Kontinuerlig närvaro på LinkedIn och Facebook.

Resultatet är ett framgångsrikt samarbete. Vi började jobba tillsammans våren 2019 och Edvardsson Byggresurs ökade år 2019 omsättningen från 20 MSEK till över 30 MSEK.

Redo att växa?

Våra kunder får:

  • Ökad försäljning online
  • Nya sätt att sälja
  • Ökad varumärkeskännedom