Så hjälper vi BLP skapa ett tryggare samhälle

  • WordPress
  • Google Ads
  • Grafisk design
  • LinkedIn Ads

Om projektet

BLP fyller en viktig funktion i vårt samhälle genom att säkra landets skyddsrum och brandskydd. En tydlig utmaning var antalet inkommande förfrågningar från siten, men också ett varumärke utan tydlig riktning och en grafisk identitet som inte nådde inte upp till önskad nivå. Vi fick i uppdrag att lösa utmaningarna och stärka deras digitala affär.

Leads via siten (2020 vs. 2019)

+425%

Inför företagets 40-års jubileum ville vi ge oss själva en rejäl ansiktslyftning när det gällde vår grafiska profil och vår hemsida. Hos Republiken hittade vi en samarbetspartner som kunde tolka våra behov och översätta dem i ett modernt koncept. Vi är jättenöjda med den leverans vi fått.

Lena Wallin
Delägare och VD, BLP

Resultatet

Vi började med ett strategiarbete för att formalisera ägarnas tankar om vilken position bolaget ska ta på marknaden och vad varumärket står för. Det arbete satte grunden för tjänstedesignen, bolagets texter, den nya logotypen och grafiska profilen som utformades.

Arbetet fortsatte med att utveckla BLP’s nya webbplats i WordPress. Huvudfokus var att paketera tjänsterna på ett mycket tydligare sätt än tidigare och samtidigt ta en utbildande approach i kommunikationen.

Idag mäts alla insatser och det finns dedikerade landningssidor med hög konverteringsgrad samt en kunskapsbank och FAQ som utbildar och besvarar kundernas vanligaste frågor.

När grunden sattes blev det också enklare för oss att driva trafik till webbplatsen med hjälp av Google Ads och LinkedIn Ads. Med uppsatt målspårning kan vi se exakt vilken kanal en förfrågan kommer ifrån så att vi tydligt kan dra slutsatser om hur framgångsrikt projektet verkligen är.

Redo att växa?

Våra kunder får:

  • Ökad försäljning online
  • Nya sätt att sälja
  • Ökad varumärkeskännedom