Så ökade vi Safariresors omsättning med 164%

  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • SEO
  • Strategi

Om projektet

Safariresor är ett reseföretag som arrangerar skräddarsydda resor till Kenya, Tanzania, Namibia, Botswana och Sydafrika. Safariresor upplevde att deras försäljning stannat av och att de saknade grepp om sin digitala närvaro. Dessutom upplevde de ökad konkurrens från större reseföretag – något behövde göras.

Omsättning (2016-2020)

+164%

Förfrågningar från organiska sök

+214%

Josef Khaled, Safariresor

Republiken är en mycket viktig tillväxtpartner för oss och bidrar med kreativitet såväl som strategiskt tänkande.

Josef Khaled
VD, Safariresor

Resultatet

Samarbetet startade med en förstudie för att förstå målgruppen och utifrån började vi ta fram strategier och taktiska kampanjer.

Arbetet har främst kretsat runt Google-annonsering där vi bland annat utvecklat en teknisk marknadsföringslösning utifrån den data vi samlat in under samarbetet. I det här fallet ett budskript som baserat på väder ser till att Safariresors annonser syns mer under de dagar då personer är som mest benägna att köpa safariresor. Ja, för så är det faktiskt. Folk bokar helst safariresor på regniga dagar och då är klick på annonserna 40% mer värda än på soliga dagar.

Kombinerat med sökordsmarknadsföring har vi även arbetat med SEO för Safariresor. Under perioden har det inneburit en ökning av förfrågningar på 214% från organiska sök. 

Sammanfattningsvis har vi tillsammans skapat ett lyckat samarbete där vi på Republiken fått möjlighet att driva Safariresors försäljning online och bidragit till en kraftig ökad omsättning under samarbetet.

Redo att växa?

Våra kunder får:

  • Ökad försäljning online
  • Nya sätt att sälja
  • Ökad varumärkeskännedom