Att leva i 100 år

Kommer nog inte många av oss att göra. Men en dag vill vi titta tillbaka och känna oss stolta över vad vi har byggt. Vår vision är att bygga ett företag med rätt kultur och kompetens som överlever i 100 år.

Vilka vi är förklaras bäst av vart vi är på väg.

2120

Utvecklat branschen och bidragit till att placera många svenska företag på världskartan. Google och Facebook är kanske döda, men Republiken lever.

2075

Digital marknadsföring som vi känner den idag är ett minne blott. Tack vare Republikens avdelning för trendanalys fortsätter vi utveckla marknadsföringsbranschen.

2050

Att leva länge innebär att ta långsiktiga beslut. Vi köper en egen kontorsfastighet i Göteborg.

2025

Vi öppnar en digital marknadsföringsskola för företag. Den blir snabbt en av landets bästa.

2020

Republiken grundas med en vision om att leva i 100 år.

Vi är Republiken

Arash Ohadi

Arash Ohadi

Den nyfikne republikanen. Älskar problemlösning, gärna inom områdena design och teknik. Allra helst optimerar och automatiserar han processer. Nyfikenheten driver honom till att ständigt lära sig mer inom nya områden. Bredden hjälper till att få unik spetskompetens. Ansvarig för de tekniska delarna på Republiken.

Arash har en civilingenjörsexamen från Chalmers inom Teknisk Design.

Evelina Thuresson

Evelina Thuresson

Den ärliga republikanen. Evelina drivs av utveckling och besitter erfarenhet från både startups och storbolag. Hon medverkar också som rådgivare i Connect Sverige Västs kompetenspanel för området digital marknadsföring.

Evelina har en examen som Digital Marknadsförare från Sälj- & Marknadshögskolan i Göteborg och en certifiering i Growth & Marketing Strategy på IHM Business School i Göteborg.

Jonatan Sundemo

Jonatan Sundemo

Den vise republikanen. Sedan barnsben ett brinnande intresse för affärer som började med pokemon-kort och hockeybilder. Efter en mindre omväg som tekniskt ansvarig för projekt för hundratals miljoner inom kemibranschen så växlade han snart över till digital marknadsföring. Sedan dess har han hjälpt flera framgångsrika startups med annonsering och strategi.

Jonatan har en examen i Kemi med Matematikinriktning från Göteborgs Universitet.

Linnea Lucut

Linnea Lucut

Den målmedvetne republikanen. Lång erfarenhet av service och kundrelationer. Utlandsstudier väckte intresset för kommunikation och digital marknadsföring. Vass på datavisualisering, analys och tracking samt att kombinerar det med kreativa lösningar. Hon är strukturerad, organiserad och målmedveten. Drivs av att arbeta i team och älskar att vinna som ett lag.

Linnea har en examen i digital marknadsföring och webbanalys från IHM Business School.

Olof Mattson

Olof Mattson

Den kreative republikanen. Lång erfarenhet som senior pr-konsult för miljardbolag inom bland annat retail och medtech. Tog steget mot digital marknadsföring och har därefter jobbat med att skapa tillväxt åt allt från industribolag till techbolag. Lever som han lär och har byggt en av Sveriges största YouTube-kanaler samt driver en av Sveriges största dryckesbloggar. Vass med pennan & kreativ.

Olof har en examen i medie- och kommmunikationsvetenskap från Göteborgs Universitet och är även utbildad i management och innovationsvetenskap vid Leeds University.

Pontus Levén

Pontus Levén

Den modige republikanen. Ekonom med ett starkt intresse för att använda digital marknadsföring i syftet att hjälpa företag växa. Startade sitt första bolag vid 20 års ålder och har erfarenhet från att bygga framgångsrika digitala produkter och tjänster i tidigare rollen som marknadschef på digitalbyrå. Lever efter devisen att ”det fortfarande är tidigt” och tror att de stora möjligheterna på den digitala arenan ligger framför oss.

Pontus har en Master i Management av tillväxtbolag vid Handelshögskolan i Göteborg.

Ramtin Ohadi

Den mångsidige republikanen. Lever efter devisen att ”generalisten alltid segrar” och ser till att suga åt sig all kunskap för att få ett helhetsperspektiv. Utbildat på Medieinstitutet inom SEO, kommunikation och film samt drivit en design- och webbyrå i 6 år. Föredrar lika delar strategi och utförande.

Ramtin har en ekonomikandidat från Handelshögskolan i Göteborg med inriktning mot varumärkesstrategi och marknadskommunikation.

Redo att växa?

Våra kunder får:

  • Ökad försäljning online
  • Nya sätt att sälja
  • Ökad varumärkeskännedom