Blir du upprymd av en riktigt bra dashboard?
Varm i kroppen när du fått igång en bra Linkedin-kampanj och kan börja följa resultaten?
Ja, då vill vi gärna höra från dig. Republiken söker en Digital Marketing Specialist till vårt Stockholmskontor som kan kombinera teknisk expertis med strategiskt tänkande för att driva resultat för våra B2B-kunder.

Välkommen till
En snäll byrå med höga ambitioner
Vi är gänget som är övertygande om att man både kan vara snäll och ha ambitioner om världsherravälde.
Den filosofin har vi med oss när vi tillsammans hjälper företag växa genom knipskarv digital marknadsföring. Och vi vill bli fler som gör det. Vi är en hel romersk legion* av nytänkande, målmedvetna och lojala republikaner som väntar på att höra från dig.
*Minus allt dödande och så.
3 anledningar att
Bli Republikan
Team som tar dig framåt
Många Republikaner har erfarenhet från Sveriges främsta byråer och tillväxtbolag. Det innebär att du får arbeta med kompetenta (och sjukt härliga!) kollegor som stöttar din utveckling – allt i en prestigelös miljö utan statustänk och vassa armbågar.
Din utveckling i fokus
Vi tror att människor behöver utveckling för att trivas och må bra. (Och vi har forskningen på vår sida.) Därför har vi lagt mycket krut på att du ska få möjlighet att växa på flera sätt hos oss. Vi stöttar dig att styra din egen utveckling, så du kan nå dit just du vill.
Kom precis som du är
Vårt mål är att fortsätta sticka ut som en unik arbetsplats i byråvärlden. En central del i vår filosofi är att du kan komma som den du är till kontoret, oavsett om livet för tillfället är tufft eller lekande lätt. Jobbet är inte allt, men det ska alltid kännas bra att komma hit.
En förmån att vara Republikan
Roliga och utvecklande projekt i all ära, men det finns ju annat som är viktigt också. På Republiken erbjuder vi en hel del.
”Det har ju alla”
- Kompetensutveckling på arbetstid
- Ambitiös utbildningsbudget
- Gratis böcker för utveckling
- Möjlighet att arbeta på distans
- Flexibla arbetstider
- Tjänstepension
- Friskvårdsbidrag
- Sjukförsäkring
- Teknikbudget
- Vad andra kallar konferens men vi kallar Senaten
Bara på Republiken
- Tisdagsmeditation
- Träning
- Hiphop-middagar (utklädnad obligatorisk)
- Bokklubb
- Veckans vin
- Utvecklingspunkt
- Höstresa (Italien såklart)
- Månadens aktivitet (✅ bingo, ✅ downhill, ✅ hajbuss, ✅ disco på konserthuset, ✅ gokart, ✅ m.m.)
- [Din idé här]

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Driva och utveckla strategi för digital annonsering för våra kunder inom B2B
- Planera, genomföra och optimera kampanjer i LinkedIn Ads, Google Ads och andra relevanta annonsplattformar
- Arbeta datadrivet med analys, rapportering och optimering av kampanjer
- Sätta ihop data från olika plattformar (som Linkedin, Google Analytics, Hubspot, Fibbler m.fl) för att skapa en helhetsbild
- Sätta upp tracking för att mäta resultat av insatserna
- Vara en del av våra projektteam och jobba nära våra kunder.

Önskelista för rollen
Det är svårt att sätta en exakt kravlista, men en önskelista kan man alltid sätta. Stämmer alla in på dig? Toppen! Bara hälften? Våga sök ändå – för oss är det absolut viktigaste att du som person är rätt för oss och att du har ett driv och motivation att utvecklas.
Det här ser vi som grundläggande:
- Minst 3 års erfarenhet av digital B2B-marknadsföring
- Djup teknisk förståelse för och praktisk erfarenhet av LinkedIn Ads, Google Ads och Meta Ads
- Gedigen analytisk förmåga och vana att arbeta datadrivet med verktyg som Google Analytics, Hubspot, Looker studio eller liknande (och såklart, spreadsheets ♥️)
- Kompetens att sätta upp tracking
- Praktisk erfarenhet av CRM-system (helst HubSpot)
- Förståelse för affären och hur marknadsföring kan driva tillväxt i en B2B-kontext
- En pedagogisk ådra för att göra komplexa och tekniska koncept förståeliga för kunder
Extra pluspoäng om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med ABM (Account-Based Marketing) och relevanta plattformar för detta
- Erfarenhet av B2B-säljprocesser och att samarbeta nära säljteam
- Vana att arbeta med integrationer och flöden för rapportering och visualisering av data
- Erfarenhet från tech-bolag, B2B SaaS eller annan byrå
Intresserad?
Skriv några rader så hör vi av oss till dig!