Om projektet
The Information Company hjälper sina kunder med styrning för att få alla inom ett bolag att jobba mot en uppsatt riktning. På riktigt. Varje dag. I varje beslut. De fick inte den önskade effekten av sin dåvarande digitala plattform och vände sig till oss för hjälp med ny profil och webbplats.

Republiken har varit grymma i att fånga vårt bolag och vilka vi är i en snygg design och hemsida. De är extremt engagerade, lyhörda och duktiga på att möta våra behov, samtidigt som de vågar ifrågasätta och utmana.
David Holmberg
Grundare & VD, TIC
Resultatet
Vi började med att hitta kärnan i The Information Company – vilka värderingar finns i bolaget, vad letar målgruppen efter och hur ser konkurrensen ut? Resultatet fick prägla den nya logotypen och profilen som vi designade.
Vi utvecklade sedan webbplatsen i WordPress i två språk. Ett stort fokus har legat på att lyfta fram människorna och deras kompetens i form av en kunskapsbank med kunskapsdrivna artiklar. Den metodiken har lett till ett stort ökat antal besökare organiskt via Google. Samtidigt får läsarna värdefulla tips och bygger i slutändan ett starkare band med varumärket .

Ny logotypdesign The Information Company

Ny grafisk profil

Webbvy: Startsida

Webbvy: Om TIC

Webbvy: Case
Redo att växa?
Våra kunder får:
- Ökad försäljning online
- Nya sätt att sälja
- Ökad varumärkeskännedom